Sinteza recomandărilor pentru proiectele de decizie consultate public
la 05 iunie 2019
Conform prevederilor legale, au fost organizate consultări publice pentru 6 proiecte de decizie care vor fi examinate la următoarea ședință a Consiliului raional și anume:
Raportor: A. Tăbîrţă, şef Direcţie Finanţe.
Dna Rodica Postolachi, secretar al Consiliului raional a propus ca în nota informativă să fie explicat în detalii prevederile deciziei;
Dna Galina Zamurdac, vicepreședintele raionului a propus să fie inclușiși mijloacele financiare pentru donații de sânge.
2. Cu privire la examinarea hotărârii comisiei raionale pentru precăutarea cererilor victimelor represiunilor politice reabilitate.
Raportor: Anatolie Petrașescu, specialist principal Aparatul președintelui raionului.
La proiectul dat nu au fost propuneri.
3. Cu privire la reorganizarea rețelei instituțiilor de învățământ
Raportor:Viorel Dandara, Şeful DRÎTS.
Dna Galina Zamurdac, vicepreședintele raionului a propus să fie argumentate calculele;
Dna Rodica Postolachi, secretar al Consiliului raional a propus ca să fie inclus un punct aparte cu finanțarea instituțiilor, să fie inclusă și comisia de predare-primire; să fie făcute adăugiri la partea legală a deciziei și ca DÎTS să se convoace într-o ședință cu directorii instituțiilor de învățământ la care vor fi făcute reorganizări pentru a clarifica toate întrebările.
4. Cu privire la acordarea în locațiune a spațiilor neutilizate
Raportor: Anatolie Petrașescu, specialist principal Aparatul președintelui raionului.
Dnul Liviu Costaș, arhitector interimar al raionului a propus să fie inclus scopul pentru ce se dă în locațiune și persoanelor cui acordăm în locațiune spațiile neutilizate să cunoască condițiile și toate norme sanitare și protecție.
Dna Rodica Postolachi, secretar al Consiliului raional a specificat că în partea legală să nu fie indicată persoana fizică, dar să se formuleze în baza solicitărilor, și de înscris adresa unde se află obiectul dat.
5. Cu privire la modificarea unor decizii.
Raportor: Anatolie Petrașescu, specialist principal, Aparatul președintelui raionului.
Dna Rodica Postolachi, secretar al Consiliului raional a propus să fie indicată denumirea Deciziei care va fi modificată.
6. Cu privire la stabilirea cotei defalcărilor Întreprinderilor municiaple.
Raportor: Anatolie Petrașescu, specialist principal Aparatul președintelui raionului.
Dna Olga Zubcova, contabil șef al Aparatului preșdintelui a propus să fie aprobat un procent stabil pentru toate ÎM.