A N U N Ț ! ! !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice vacante de
specialist superior Secția Economie
Dosarele de participare la concurs, întocmite conform Hotărârii Guvernului Republicii Moldova nr. 201/2009 se depun până la data de 07 octombrie 2025, ora 17:00, sediul Consiliului Raional Rîşcani, str. Independenţei 38, etajul IV, biroul nr. 52, tel. de contact 2-35-78.
Scopul general al funcţiei: Contribuirea la elaborarea și implementarea politicilor de stat în dezvoltarea social-economică a raionului prin elaborarea strategiilor, planurilor de dezvoltare social-economică, programelor, directivelor prioritare de perspectivă, analiză, monitorizare și evaluare a acestora pentru eficientizarea activității autorității publice.
Sarcinile funcției:
1. Analizează și evaluează proiectele documentelor de politici elaborate și promovate de către Consiliul raional în aspectul concordanței acestora în cadrul de planificare bugetară:
- Înaintează propuneri de perfecționare a cadrului normativ pe domeniul său de activitate;
- Acordă asistență metodologică primăriilor, agenților economici și organizează activitățile de actualizare și perfecționare a documentelor de politici promovate de Consiliul raional;
2. Coordonarea procesului de analiză, monitorizare și evaluare a implementării programelor de dezvoltare, prezentarea rapoartelor Consiliului raional, Președintelui raionului și autorităților administrației publice centrale și locale:
- Analizează situația generală a dezvoltării social-economice în raion, structura și starea potențialului complexului industrial, agricol, energetic, transporturilor și comunicațiilor sferei de deservire socială;
- Elaborează periodic pronosticul de dezvoltare social-economică a raionului;
- Elaborează planul de măsuri orientate spre asigurarea dezvoltării social-economice a localității din raion în strânsă conlucrare cu agenții economici din teritoriu și șefii direcțiilor, secțiilor Consiliului raional;
- Organizează procesul de colectare și sinteză a informației prezentate de primării, direcțiile, secțiile și serviciile Consiliului raional privind realizarea prevederilor Programelor Naționale și locale;
-Asigură pregătirea și prezentarea rapoartelor de evaluare și de progres cu privire la implementarea Strategiei Naționale de Dezvoltare, planului acțiunilor privind ocuparea forței de muncă;
-Acordă ajutor autorităților pulice locale de nivelul I la elaborarea programelor de dezvoltare socială și economică;
3. Coordonarea procesului de analiză a tendințelor evoluției sărăciei în raion:
- Participă la crearea și gestionarea bazei de date pentru monitorizarea sărăciei în raion;
- Consultă autoritățile publice locale de nivelul I în domeniul colectării, întroducerii în baza de date, verificării indicatorilor social-economici;
- Participă la organizarea și monitorizarea seminarelor și altor activități cu autoritățile administrației publice centrale și locale privind gestionarea bazei de date pentru reducerea sărăciei.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
• deţine cetăţenia Republicii Moldova;
• posedă limba română şi limbile oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
• are capacitate deplină de exerciţiu;
• nu a împlinit vârsta de 63 ani;
• are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
• în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
• nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
• nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Condiţii specifice:
Studii: superioare, licențiat al unei facultăți în domeniul economic, finanțelor publice, managementul administrației publice.
Experienţă profesională: minimum 6 luni de activitate în domeniul corespinzător.
Cunoştinţe:
- cunoaşterea legislaţiei Republicii Moldova în domeniul corespunzător sau al Administrației Publice;
- cunoaşterea modului de funcţionare al unei autorităţi publice;
- cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Navigare Internet.
Abilităţi: abilităţi de analiză, sinteză și planificare, de elaborare a documentelor, de monitorizare și evaluare, de organizare și coordonare, luarea deciziilor corespunzătoare, soluţionare a problemelor, comunicare eficientă, lucru în echipă.
Atitudini/Comportamente: respectarea drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor fizice și juridice, profesionalism, competență și spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Bibliografia concursului:
Constituţia Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public:
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
- Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și intereselor personale;
- Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
- Legea 100/2017 cu privire la actele normative;
- Hotărârea Guvernului nr. 386/2020 cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice;
- Legea nr. 181/2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar – fiscale;
- Legea nr. 199/2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcții de demnitate publică.
Acte normative în domeniul administraţiei publice locale:
- Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
- Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
- Legea nr. 438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
- Legea nr.764/2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova.
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosaru de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub acțiunea neemiterii actului administrativ de numire.