SESIUNE DE INFORMARE
pentru APL nivelul I
Astăzi, 1 februarie, în incinta Consiliului Raional, au fost convocați primarii pentru o sesiune de informare în diferite aspecte care vizează activitatea de zi cu zi, în special Strategii Eficiente în Managmentul Proiectelor Investiționale și Dezvoltare Socio-Economică: Planificare, Implementare și Impact Local.
Ședința a demarat cu cuvânt de salut și de felicitare din partea Domnului Vladimir Mizdrenco, Președinte al raionului cu prilejul Sărbătorii „Ziua Autonomiei locale și a lucrătorului din Administrația Publică Locală”. La solicitarea primarilor s-a revenit la organizarea ședințelor de lucru 1 dată în lună, pentru a discuta despre probleme, dificultăți întâmpinate în activitate, cât și despre soluții pentru ieșirea din impas.
Invitați la ședință au fost șefi ai Serviciilor Desconcentrate, primarii localităților raionului Rîșcani, specialiști din Aparatul Președintelui și Doamna Laura Tarlapan, administrator S.R.L. I. T. EXPERT QUALITY, expertă de calitate; dna Aurora Serediuc,Președinte AO “Baștina” Rîșcani.
Astfel au fost prezentat subiectele pregătite și anume:
-Cu privire la gripa aviară; Cu privire la regulamentul de întreținere a animalelor domestice a fost prezentată de reprezentantul ANSA;
-Cu privire la organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a cazurilor de ardere a vegetației uscate, raportor, Dmitri CONDRIȚCHI, șef Serviciu Prevenție;
- Cu privire la respectarea prevederilor legislației în vigoare în domeniul ecologic a fost prezentată de dl Dumitru CECAN, Inspecția pentru Protecția Mediului;
-Cu privire la defășurarea acțiunilor culturale de către APL I, raportoare Ulea CALISTRU, Șefă Secția Cultură;
-Cu privire la organizarea și efectuarea Recensământului Populației și Locuințelor din Republica Moldova în anul 2024 a vorbit dna Ludmila ZORILĂ, Secția raională pentru Statistică;
-Prezentarea profilului de sănătate a raionului, raportor dl Vitalie FRUMOSU, coordonator Centrul de Sănătate Publică.
Fiecare raportor a prezentat informații utile despre domeniul pe care îl gestionează, atenționând primarii despre riscurile și cadrul legal care trebuie respectat, au fost prezentate principalele modificări introduse în legislație.
O etapă primordială în cadrul sesiunii de astăzi, a fost selectarea primarului dl Victor Bogatico, reprezentant al Asociației Primarilor în vederea cooperării cu membrii CRD Nord, care va avea statut de membru CDR Nord.
Președintele raionului dnul Vladimir Mizdrenco, a reiterat despre garantarea susținerii din partea specialiștilor în domeniul atragerii investițiilor și a Aparatului Președintelui în procesul de eficientizare a actelor pentru scrierea proiectelor.
Cu o notă informativă despre proiecte de finanțare a venit dna Ludmila TOZLOVANU, specialistă principală, SAIDR.
La finele sesiunii, dna Laura Tarlapan a venit cu informație necesară despre Strategii Eficiente în Managmentul Proiectelor Investiționale și Dezvoltare Socio-Economică: Planificare, Implementare și Impact Local; despre programe/proiecte de finanțare externă urmate de sugestii și propuneri pentru abordarea corectă în depunerea dosarelor și participarea în cadrul concursurilor de proiecte.
La fel de utilă, a fost prezentată informația despre implementarea proiectului “Tinerii în afaceri” din sectorul rural, de către dna Aurora Serediuc, Președintă AO “Baștina” Rîșcani.
Mesajul de final a fost implicarea fiecărei primării în proiecte, colaborare și susținere reciprocă pentru a forma o echipă cu Autoritatea Publică Locală de nivelul doi!