Funcții vacante -
Anunțuri
Președintele raionului Rîşcani anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist superior Secția Economie.
A V I Z
Președintele raionului Rîşcani anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist superior Secția Economie.
Dosarele de participare la concurs, întocmite conform Hotărârii Guvernului Republicii Moldova nr. 201 din 11 martie 2009 se depun până la data de 22 septembrie 2025, ora 1700 în sediul Consiliului Raional Rîşcani, str. Independenţei 38, etajul IV, biroul nr. 52, tel. de contact 2-35-78.
Scopul general al funcţiei: Contribuirea la elaborarea și implementarea politicilor de stat în domeniul achizițiilor publice în bugetul Președintele raionului în realizarea competențelor de bază ale autorității publice stabilite de legislația de vigoare.
Sarcinile funcției:
1. Respectă și execută Regulamentul cu privire la achiziții publice de bunuri/servicii/lucrări
- Implimentarea Legii privind achiziții publice;
- Prezentarea și respectarea termenilor privind implementarea Legii;
2. Elaborează documentația de atribuire privind procedurile de achiziții publice.
- Completează documentația standart pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri/servicii/lucrări;
- Perfectează cerințele caietelor de sarcini;
- Completează anunțul de participare pentru realizarea achizițiilor Publice de bunuri/servicii/lucrări;
- Inițiază și pulică anunțul de participare în sistemul electronic.
3. Organizarea ședințelor grupului de lucru privind deschiderea, evaluarea procedurilor de achiziții publice:
- Organizează ședințele grupului de lucru privind achizițiile publice;
- Elaborează procese verbale de deschidere a ofertelor;
- Elaborează decizia, scrisoare de informare a operatorilor economici privind procedura de achiziție;
- Elaborează contractele de achiziții publice;
- Elaborează dări de seamă privnd procedurile de achiziții publice.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
• deţine cetăţenia Republicii Moldova;
• posedă limba română şi limbile oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
• are capacitate deplină de exerciţiu;
• nu a împlinit vârsta de 63 ani;
• are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
• în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
• nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
• nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Condiţii specifice:
Studii: superioare, licențiat al unei facultăți în domeniul economic, finanțelor publice, managementul administrației publice.
Experienţă profesională: minimum 6 luni de activitate în domeniul corespunzător.
Cunoştinţe:
- cunoaşterea legislaţiei Republicii Moldova în domeniul corespunzător sau al Administrației Publice;
- cunoaşterea legii privind achiziții publice;
- cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Navigare Internet;
- Cunoașterea limbii de stat la nivel citit/scris.
Abilităţi: abilități de elaborare a documentelor de atribuire, organizarea ședințelor grupului de lucru privind deschiderea, evaluarea procedurilor de achiziții publice, luarea deciziilor corespunzătoar, soluționarea problemelor, consultare, comunicare eficientă, lucru în echipă.
Atitudini/Comportamente: respectarea drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor fizice și juridice, profesionalism, competență și spirit de iniţiativă, aptitudini organizatorice și disciplina de muncă, abordarea problemelor în mod creator, comunicabilitate și respect față de oameni, tendință spre dezvoltare profesională continuă.
Bibliografia concursului
Constituţia Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public:
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
- Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și intereselor personale;
- Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
- Legea 100/2017 cu privire la actele normative;
- Hotărârea Guvernului nr. 386/2020 cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice;
- Legea nr.131/2015 privind achiziții publice
- Legea nr. 181/2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar – fiscale;
- Legea nr. 199/2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcții de demnitate publică.
Acte normative în domeniul administraţiei publice locale:
- Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
- Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
- Legea nr. 438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
- Legea nr.764/2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova.
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosaru de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub acțiunea neemiterii actului administrativ de numire.