Sinteza recomandărilor pentru proiectele de decizie consultate public
la 26 februarie 2020
Conform prevederilor legale, a fost organizată consultarea publică pentru 12 proiecte de decizie care vor fi examinate la următoarea ședință a Consiliului raional și anume:
1. Cu privire la executarea bugetului raional în anul 2019, raportor: dna A.Tăbîrță, șef Direcția Finanțe.
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus ca fiecare subdiviziune sa-și analizeze datele din raport, întrucât proiectul de decizie este plasat pe saitul Consiliului, astfel ca până la ședință Consiliului Raional datele să fie corecte.
2. Cu privire la noua componență a comisiei de privatizare a fondului de locuințe, proprietate a statului, raportor: dl Dan Popovici, specialist principal Secția Economie.
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus coordonarea cu președintele raionului și a propunerii în componența comisiei a unui consilier raional, excluderea din comisie a Direcției Fiscale și a juristului, deoarece nu corespunde prevederilor regulamentului de activitate a Comisiei de privatizare a fondului de locuințe. De asemenea dumneaei a propus includerea punctului 3 în proiectului de decizie prin care se stabileşte că, în caz de eliberare a membrilor Comisiei din funcţiile deţinute, atribuţiile lor în cadrul Comisiei vor fi exercitate de persoanele noi desemnate în funcţiile respective, fară a fi emisă o nouă decizie în acest sens.
3. Cu privire la transmiterea bunurilor cu titlu gratuit, raportor: dl V.Dandara, șef DÎTS Rîșcani.
Dna O.Zubcova, contabil-șef Aparatul Președintelui a propus ca în baza legală a proiectului de decizie să fie inclusă Decizia nr. 01/06 din 24.01.2020 „Cu privire la acceptarea transmiterii bunurilor ( materiale şcolare) proprietate publică”.
4.Cu privire la organizarea odihnei de vară și întremării copiilor și adolescenților în sezonul estival 2020, raportor: dl V.Dandara, șef DÎTS Rîșcani.
Dnul V. Frumosu, coordonator al activităților ANSP în Rîșcani a propus să fie reparat turnul de apă și sonda de la tabăra ,,Vulturaș” pentru a fi înlăturate problemele depistate în anul trecut.
5. Cu privire la modificarea deciziei nr. 04/08 din 04 iulie 2017 ,,Cu privire la fondarea Întreprinderii Municipale „Rîșcani-Agrotrade” și la aprobarea statutului întreprinderii municipale „Rîșcani-Agrotrade” și a regulamentelor specifice, raportor: dl Igor Culic, vicepreședinte al raionului.
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus identificarea persoanelor membri ai Consiliului de Administrație și ai Comisiei de Cenzori în dependență de atribuțiile și specificul de activitate a Întreprinderii Municipale. De asemenea s-a propussă fie verificat clasificatorul genurilor principale de activitate ale ÎM conform clasificatorului unic.
6. Cu privire la modificarea bugetului, raportor: dna Aculina Tăbîrță, șef Direcția Finanțe.
7. Cu privire la încredințarea unor atribuții preşedintelui raionului, raportor: dna Aculina Tăbîrță, șef Direcția Finanțe.
8. Cu privire la relațiile de serviciu cu dl Valeriu Bogdan, șef Secția Agricultură și Alimentație, raportor: dna A.Efrim, specialist principal, Aparatul președintelui.
Au fost propuneri de a modifica și a stabili termenul de 5 ani .
9. Cu privire la modificarea deciziei nr.01/16 din 13 martie 2019 ,,Cu privire la instituirea comisiei raionale pentru protecția drepturilor omului”, raportor: dnul D.Ciumac, vicepreședinte al raionului.
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus includerea punctului 3 în proiectului de decizie prin care se stabileşte că, în caz de eliberare a membrilor Comisiei din funcţiile deţinute, atribuţiile lor în cadrul Comisiei vor fi exercitate de persoanele noi desemnate în funcţiile respective, fară a fi emisă o nouă decizie în acest sens.
10. Cu privire la instituirea Comisiei Extraordinare Raionale de Sănătate Publică, raportor: dna D.Ciumac, vicepreședinte al raionului.
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus verificarea dacă procurorul are dreptul să participe în asemenea comisii și includerea unui membru din DASPF și DÎTS Rîșcani.
Dl V.Frumosu a propus mai multe modificări în regulamentul comisiei pentru a fi ajustat.
11. Cu privire la îndemnizația consilierilor raionali, raportor: dna V.Secrieru, președinte al raionului.
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus ca în nota informativă să fie argumentarea justificativă a majorării sumei, explicația concretă a surselor financiare de alocare a sumei de bani și identificarea beneficiilor.
12.Cu privire la tăierea lăstarilor, proveniți din semințe naturale, din fâșiile forestiere de protecție a drumurilor, raportor: dl Igor Stoian, vicepreședinte al raionului
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus ca în proiectul de decizie să fie prevăzută modalitatea de executare a lucrărilor, identificarea unei persoane responsabile de lucrările efectuate și identificarea locului de depozitare a masei lemnoase.
Alte propuneri de a modifica și adăuga nu au fost.