A N U N Ț !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice de
specialist principal Serviciul Administrație Publică
Aparatul Președintelui raionului
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la realizarea politicii de stat în domeniul administraţiei publice în teritoriul raionului, colaborarea cu autorităţile administraţiei publice, secțiile, direcțiile și serviciile Consiliului raional, primăriile, consiliile locale din raion în realizarea competențelor de bază ale autorității publice stabilite de legislație.
Sarcinile funcției:
-Asigurarea organizatorică a activităţii Consiliului raional;
-Participă la pregătirea şedinţelor Consiliului raional, prelucrează proiectele de decizii, notele informative;
-Participă la elaborarea planurilor de activitate curentă şi de perspectivă a Consiliului raional;
-Acordă ajutor metodic şi practic comisiilor consultative de specialitate la pregătirea şi ţinerea şedinţelor, în ţinerea lucrărilor de secretariat;
-Acordă ajutor metodic primarilor la îmbunătăţirea muncii organizatorice de masă, sintetizează şi contribuie la popularizarea experienţei din acest domeniu;
-Verifică aplicarea justă de către autorităţile APL a prevederilor Legilor, Hotărîrilor Guvernului R. Moldova şi consultă executorii în această activitate pentru ca actele adoptate să nu contravină legislaţiei în vigoare.
-Sporirea eficienţei muncii organizatorice de masă;
-Efectuează organizarea tehnică a seminarelor, întrunirilor în cadrul Consiliului raional;
-Participă la acţiuni organizatorice iniţiate de către Consiliul raional;
-Asigurarea publicităţii activităţii autorităţilor publice locale;
-Asigură înregistrarea și publicarea actelor administrative în Registrul de Stat al Republicii Moldova,
-Asigură înregistrarea și plasarea informației, materialelor pe site-ul Consiliului Raional.
-Asigură publicarea pe panoul "Comunicat informativ al Consiliului raional" a actelor oficiale ale Consiliului raional;
- Perfectează şi propune autorităţilor APL spre afişare Regulamente, instrucţiuni care contribuie la aprofundarea cunoştinţelor cetăţenilor în domeniul aplicării legislaţiei în vigoare;
-Acordarea sprijinului consiliilor locale, primarilor, consiliilor şi birourilor electorale în acţiunile de pregătire şi desfășurarea alegerilor Parlamentului R. Moldova, consiliilor locale de nivelul întîi şi doi, primarilor oraşelor, comunelor şi satelor, referendumului local, conform Legii R. Moldova, Codului Electoral şi Hotărîrilor Comisiei Electorale Centrale.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
· deţine cetăţenia Republicii Moldova;
· posedă limba română şi limbile oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
· are capacitate deplină de exerciţiu;
· nu a împlinit vârsta de 63 ani;
o are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
o în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
· nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
o nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Condiţii specifice:
· Studii:
Superioare în domeniu
Experienţă profesională:
- 1 an de experienţă profesională în domeniu;
- abilităţi de utilizare a computerului
· Cunoştinţe:
- Cunoașterea legislației în domeniu
- Cunoașterea Politicii de Stat în domeniul administrașiei publice
- Cunoștințe de operare la calculator, Internet
- Cunoașterea limbii ruse la nivel avansat citit/scris/vorbit
-Abilităţi:
De lucru cu informația, analiza și sinteza, elaborare de documente, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipa.
· Atitudini/Comportamente:
Respect față de oameni, spirit de inițiativă, diplomație, creativitate, flexibilitate, disciplina, punctualitate, responsabilitate, tendința spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poștă/prin e-mail
Dosarul de concurs:
a)formular de participare;
b)copia buletinului de identitate;
c)copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
d)certificatul medical;
e)cazier judiciar;
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la 23 ianuarie 2025, ora 17.00
Telefon– 0(256)223578;
e-mail– resurseumane.crr@gmaill.com;
Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani, etajul IV, biroul nr. 51;
Persoana de contact– Marta CHETRARU, Serviciul Resurse Umane.
Bibliografia concursului:
· Constituţia Republicii Moldova
· Acte normative în domeniul serviciului public:
o Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
o Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
o Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
o Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale.
o Legea nr. 199/2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcții de demnitate publică.
o Legea nr. 397/2003 privind finanțele publice locale;
o Legea nr.82/2017 integrității;
o Legea nr.239/2008 privind transparența în procesul decizional;
o Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative;
o Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154/2003.
· Acte normative în domeniul administraţiei publice:
o Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
o Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
o Legea nr. 438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
o Legea nr.764/2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova.
· Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului.
· Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
· Pentru ocuparea funcţiilor publice în autorităţile publice sunt necesare studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă (în cazul deținerii diplomei unui alt stat este nevoie de certificat de echivalare).