A N U N Ț ! ! !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice vacante de
Arhitect-șef
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la promovarea politicii statului în domeniul arhitecturii, urbanismului și amenajării teritoriului în realizarea competențelor de bază ale autorității publice stabilite de legislația în vigoare.
Sarcinile funcției:
1.Organizează și dirijează activitatea serviciului arhitectură și urbanism:
-
Supraveghează elaborarea și realizarea documentațiilor de urbanism și amenajare, aprobă modul de utilizare a terenurilor, regimul de construire și funcțiile urbanistice ale obiectelor amplasate;
-
Coordonează executarea lucrărilor publice, conform documentației de proiect aprobate;
-
Organizează activitatea organului consultativ-coordonator în domeniul Consiliului local pentru urbanism și arhitectură;
-
Elaborează planurile operative de amenajare și construire a localităților;
-
Verifică conformitatea executării lucrărilor de construire, reconstruire, modificare, extindere sau reparație de orice tip cu condițiile stipulate în autorizația respectivă.
2. Coordonează activitatea instituțiilor subordonate, de proiectări și prospecțiuni, a acțiunilor urbanistice efectuate de beneficiari (persoane fizice și juridice):
-
Contribuie la asigurarea obligatorie a unităților administrativ-teritoriale cu documentațiile aferente de urbanism și amenajarea teritoriului;
-
Avizează proiectele de construire, reconstruire, modificare, extindere sau reparare pentru obiectele de orice tip.
3. Organizează și desfășoară concursurile urbanistice și arhitecturale în vederea adoptării soluțiilor optime privind probleme din domeniul arhitecturii, urbanismului și amenajării teritoriului:
- Participă în comun cu alte subdiviziuni ale administrației publice locale la organizarea și amenajarea teritoriului administrat.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
-
-deţine cetăţenia Republicii Moldova;
-
-posedă limba română şi limbile oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
-
-are capacitate deplină de exerciţiu;
-
-nu a împlinit vârsta de 63 ani;
-
-are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
-
-în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
-
-nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
-
-nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Condiţii specifice:
Superioare de licență în domeniul construcțiilor, arhitecturii, dezvoltării teritoriale și urbanismului.
minimum 3 ani în domeniul de activitate;
- Cunoașterea legislației Republicii Moldova în domeniul administrației publice locale;
- Cunoașterea legislației în domeniul arhitecturii și urbanismului;
- Cunoștințe de operare computer, Internet;
de a analiza și planifica, lucru cu informațiile; elaborarea actelor, informațiilor, scrisorilor oficiale, comunicare eficientă, lucru în echipă.
Profesionalism, competență și spirit de inițiativă; aptitudini organizatorice și disciplina de muncă; abordarea problemelor în mod creator; comunicabilitate și respect față de oameni; tendință spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poștă/prin e-mail
Dosarul de concurs:
a)formular de participare;
b)copia buletinului de identitate;
c)copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
d)certificatul medical;
e)cazier judiciar;
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la 29 ianuarie 2024, ora 17.00
Telefon– 0(256)22400
e-mail– resurseumane.crr@gmail.com, inforiscanimd@gmail.com;
Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani, etajul IV, biroul nr. 51;
Persoana de contact– Adela CEMÎRTAN, șefă, Serviciul Administrație Publică.
Bibliografia concursului
-
Constituţia Republicii Moldova
-
Acte normative în domeniul serviciului public:
-
Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-
Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
-
Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
-
Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale.
-
Acte normative în domeniul administraţiei publice:
-
Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
-
Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
-
Legea nr. 438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
-
Legea nr.764/2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova.
-
Acte normative în domeniul de specialitate:
-
Legea nr. 1350/2000 privind activitatea arhitecturală;
-
Legea nr. 835/1996 privind principiile urbanismului şi amenajării teritoriului;
-
Legea nr. 163/2010 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții;
-
Legea nr. 721/1996 privind calitatea în construcții;
-
Legea nr. 75/2015 cu privire la locuințe;
-
Hotărârea Guvernului nr.1170/2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de transmitere, schimbare a destinației și schimb de terenuri.
-
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului.
-
Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
-
Pentru ocuparea funcţiilor publice în autorităţile publice sunt necesare studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă