Sinteza recomandărilor pentru proiectele de decizie consultate public la 14.01.2021
Conform prevederilor legale, a fost organizată consultarea publică pentru 8 proiecte de decizie care vor fi examinate la următoarea ședință a Consiliului raional.
Au fost examinate, astfel, următoarele proiecte de decizie:
Raportor: Vasile Secrieru, președinte al raionului
Denis Țurcanu, a întrebat despre modalitatea de formare a taxeipentru apă, de Consiliul raional sau e taxa de stat, dna Aculina Tăbîrță a menționat că e taxa stabilită de Consiliul raional.
La 2 proiecte de decizii:
2.„Cu privire la corelarea bugetului”.
Raportor: Aculina Tăbîrţă, şef Direcţie Finanţe
3.Cu privire la acceptarea transmiterii cu titlul gratuit a tehnicii de calcul”
Raportor: Viorel Dandara, șef, Direcția Învățământ, Tineret și Sport
Nu au fost propuneri.
4. Cu privire la organizarea odihnei de vară și a întremării copiilor și adolescenților în sezonul estival 2021
Raportor: Viorel Dandara, șef, Direcția Învățământ, Tineret și Sport Rîșcani
Eremciuc Iurie: s-a referit la reparația care e nevoie să fie efectuată în blocul alimentar, dnul Viorel Dandara a specificat că vor procura tehnică performantă și că vor face reparație în depozit. La fel dnul Eremciuc Iurie a specificat precum că anul trecut apa nu corespundea cerințelor și a solicitat ca înainte de a intra copiii să circule apa un timp îndelungat pentru acăpăta caracteristicile necesare.
Dna Rodica Postolachi: a dat întrebarea dacă au fost preconizate surse financiare suficiente.
5.Cu privire la efectuarea controlului medical al recruților și încorporarea în serviciul militar în termen și cel civil în primăvara anului 2021
Raportor: Vitalie Grigoraș, șef, Secția Administrativ Militară Rîșcani
6. Cu privire la casarea mijloacelor fixe
Raportor: Silvia Lupașcu, contabil-şef, Direcţia Finanţe
Dna Rodica Postolachi a propus formularea clară a cauzelor casării.
7. Cu privire la inventarierea și casarea mijloacelor fixe.
Raportor: Natalia Saranciuc, contabil-șef, Aparatul Președintelui raionului
Dna Rodica Postolachi a menționat precum că la proiectul dat nu sunt toate materialele pregătite, precum și că trebuie divizat în două proiecte de decizii și anume inventarierea să fie scoasă din ordinea de zi, întrucât nu sunt toate subdiviziunile Consiliului raional, confrom legislației, la fel a specificat ca toate actele să fie elaborate în limba oficială a statului.
8. Cu privire la transmiterea în folosință a apartamentului de serviciu.
Raportor: Natalia Saranciuc, contabil-șef, Aparatul Președintelui raionului
Dna Rodica Postolachi a menționat necesitatea consultării legislației, referitor de actele necesare justificative, dacă e nevoie și a specificat ca denumirea proiectului să fie corelat cu prevederile Deciziilor anterior adoptate și a proceselor realizate.
Alte propuneri de a modifica sau a completa nu au fost.