Sinteza recomandărilor pentru proiectele de decizie consultate public
la 18 februarie 2020
Conform prevederilor legale, a fost organizată consultarea publică pentru 7 proiecte de decizie care vor fi examinate la următoarea ședință a Consiliului raional și anume:
1. Cu privire la casarea unor bunuri proprietate publică a Consiliului raional aflate în gestiunea instituțiilor din subordine. Raportor: dna Silvia Lupașcu, contabil-șef, Direcția finanțe;
2. Cu privire la scoaterea de la control a deciziilor Consiliului raional executate și mersul executării deciziilor anterior adoptate, raportor: dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raional;
3. Cu privire la aprobarea Programului de activitate a Consiliului raional pentru trimestrul II al anului 2020. Raportor: dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raional.
Pentru care, propuneri de a modifica și adăuga nu au fost.
4. Cu privire la modificarea unor decizii. Raportor: dna A. Efrim, specialist principal, Aparatul președintelui;
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus respectarea legalității la elaborarea proiectelor de decizie și introducerea denumirilor deciziilor în care se fac modificările în baza legală.
5. Cu privire la modificarea deciziei nr. 04/12 din 13 august 2003 “Cu privire la întărirea Statutului Întreprinderii Municipale „Biroul de Proiectare, Prospectare și Servicii al Arhitectului-șef r.Rîșcani” și la aprobarea statutului întreprinderii municipale „Biroul de Proiectare, Prospectare și Servicii al Arhitectului-șef r.Rîșcani” și a regulamentelor specifice. Raportor: dnul L.Costaș, șef, Întreprinderea Municipală „Biroul de Proiectare, Prospectare și Servicii al Arhitectului-șef r-nul Rîșcani”;
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus verificarea minuțioasă a Statutului ÎM și consultarea cu OT Bălți, întrucât au fost introduse sau excluse puncte în raport cu Statul-model aprobat prin Hotărârea de Guvern.
Dna A.Tăbîrță, șef Direcția Finanțe a propus introducerea în statut a unui punct/prevedere prin care se stabilește cota devidentelor/defalcărilor în bugetul Consiliului Raional din venitul obținut pentru anul precedent de către IM în mărime de 10%.
6. Cu privire la modificarea deciziei nr.02/11 din 23 mai 2008 “Cu privire la fondarea Întreprinderii Municipale „Fotbal Club-Rîșcani” și la aprobarea statutului întreprinderii municipale „Fotbal Club-Rîșcani”și a regulamentelor specifice. Raportor: dnul S.Coptu, administrator, Întreprinderea Municipală „Fotbal Club-Rîșcani”. Raportorul a propus redactarea demumirii ÎM conform actelor de înregistare ale întreprinderii în ,,Clubul de Fotbal din Rîșcani”
Dna R.Postolachi, Secretar al Consiliului raionala propus ca președinte a Consiliului de Administrație să fie numită dna Ciumac Daniela, vicepreședinte al raionului în probleme sociale, iar președinte a Comisiei de cenzuri să fie numit dnul Culic Igor, vicepreședinte al raionului pe probleme economice.
La fel dumneaei a propus să fie verificat clasificatorul genurilor principale de activitate ale ÎM conform clasificatorului unic.
7. Cu privire la efectuarea controlului medical al recruților și încorporarea în serviciul militar în termen și cel civil în primăvara anului 2020. Raportor: dna O. Timofeev, șef, Secția Administrativ Militară Rîșcani.
Dna I.Rulevschi, specialist Secția Administrativ Militară Rîșcani a propus corectarea în proiectul de decizie a anului de naștere a recruților în 1993-2002 și modificarea termenului de executare a deciziei, până la 20.09.2020.
Alte propuneri de a modifica și adăuga nu au fost.