Anunţuri
A V I Z
Publicat:
Joi, 19 martie 2020 de
A V I Z
Direcția Asistență Socială și Protecție a Familiei Rîșcani anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice temporar vacante de specialist în problemele persoanelor în etate și cu dizabilități.
Dosarele de participare la concurs, întocmite conform Hotărârii Guvernului Republicii Moldova nr. 201 din 11 martie 2009 se depun până la data de 08 aprilie 2020, ora 1700 în sediul Consiliului Raional Rîşcani, str. Independenţei 38, etajul II, biroul nr. 27, tel. de contact 2-39-87.
Scopul general al funcţiei:Contribuirea la eficientizarea activităţii publice prin promovarea şi aplicarea pe plan local a legislaţiei asistenţei şi protecţiei sociale a persoanelor vârstnice şi cu dizabilităţi.
Sarcinile funcției:
1.Realizarea politicii statului in domeniul asistenţei sociale a persoanelor vârstnice şi persoanelor cu dizabilităţi:
-
Studiază,sintezează şi promovează implementarea legislaţiei în vigoare in domeniul asistenţei şi protecţiei sociale a persoanelor în etate şi cu dizabilităţi.
-
Controlează respectarea înlesnirilor şi privilegilor acordate de legislaţia in vigoare pentru persoanele în etate şi cu dizabilităţi.
-
Organizează seminare ; consultaţii metodice cu privire la asistenţă şi protecţie socială a persoanelor în vârstă şi cu disabilităţi.
-
Exercită audienţă, acordă consultaţii persoanelor fizice, juridice,care solicită sprijin în soluţionarea unor probleme persoanelor vârstnice şi cu dizabilităţi.
2. Centralizarea şi sintezarea necesităţilor existente în domeniul asistenţei sociale, identificarea problemelor specifice şi crearea bazei de date privind asistenţă socială la nivel de raion:
-
Crează bază de date a sistemului informaţional cu privire la persoanele in vârstă cu dizabilităţi
-
Perfectează anchete sociale respectând cele trei etape: investigaţia, diagnoza socială şi terapia socială.
-
Efectuază evidenţa contigentului de populaţie care necesită servicii sociale.
-
Identifică necesităţile care ţin de domeniul asistenţei şi protecţiei socialea persoanelor în etate şi cu dizabilităţi.
3. Generalizarea, sintezarea informaţiilor privind aspectul protecţiei sociale a persoanelor vârstnice şi a persoanelor cu dizabilităţi. Informarea opiniei publice despre evoluţia situaţiei în domeniu:
-
Prestează servicii sociale.
-
Stabileşte compensaţii nominative prevăzute din sursele bugetelor locale.
-
Perfectează actele necesare persoanelor care necesită mijloace speciale de locomoţie.
-
Perfectează documentele pentru compensația de transport.
4.Efectuarea analizei eficacităţii protecţiei sociale a persoanelor vârstnice şi persoanelor cu disabilităţi la nivel de raion:
-
Analizează eficacitatea serviciilor sociale în teritoriu şi înaintează propuneri privind dezvoltarea acestora.
-
Ţine evidenţa evoluţiei principalilor indicatori care caracterizează calitatea vieţii a persoanelor în etate şi cu dizabilităţi.
-
Efectuază controlul asupra realizării programelor şi măsurilor de dezvoltarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice şi cu dizabilităţi.
-
Informează periodic conducerea Ministerului, cu principale aspecte a domeniului de activitate pe baza evaluărilor realizate la nivel de raion.
5. Cooperarea cu societatea civilă , inclusiv cu organizaţii neguvernamentale instituţii publice, cu organizaţii sindicale la prestarea serviciilor sociale în domeniu:
-
Conlucrează cu organile administraţiei publice locale, agenţi economici în problemele de susţinere materială a persoanelor în vârstă.
-
Conlucrează cu organizaţii neguvernamentale, internaţionale şi autohtone, fonduri de caritate şi de binefacere în vederea aprecierii contingentului de beneficiari de ajutoare umanitare.
-
Conlucrează şi comunică activ cu conducerea asociaţilor de patronat, sindicatele din teritoriu vizând promovarea voluntariatului în activitatea serviciului de deservire socială la domiciliu a bătrânilor solitari şi persoanelor cu dizabilităţi.
-
Participă la procele de judecată, în cazurile persoanelor vârstnice şi cu dizabilităţi
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază -
-
deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova
-
posedarea limbii română şi limbilor oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
-
nu a împlinit vârsta necesară obținerii dreptului la pendie pentru limita de vârstă;
-
lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
-
neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice.
Condiţii specifice:
Studii: superioare, preferabil în domeniul asistenței sociale
Experienţă profesională: minimum 6 luni în domeniul de activitate în asistență socială
Cunoştinţe:
-
cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
-
cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;
-
cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Navigare Internet.
Abilităţi: abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, soluţionare de probleme, comunicare eficientă.
Atitudini/Comportamente:respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Bibliografia concursului
Constituţia Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public:
-
LEGEAcu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public Nr. 158din 04.07.2008;
-
LEGEA asistenţei sociale Nr. 547din 25.12.2003;
-
Managemnetul de caz. Ghidul asistentului social aprobat prinOrdinul MPSFC nr.71 din 03.10.2008;
-
LEGEA privind incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţiNr. 60din 30.03.2012;
-
LEGEA cu privire la serviciile sociale Nr. 123din 18.06.2010;
-
HOTĂRÎREA GUVERNULUI Nr. 1413din 27.12.2016pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire şi plată a compensaţiei pentru serviciile de transport;
-
HOTĂRÎREA GUVERNULUI Nr. 323din 30.05.2013cu privire la aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea Centrului de plasament pentru persoane vîrstnice şi a Standardelor minime de calitate;
-
HOTĂRÎREA GUVERNULUI Nr. 159din 14.02.2018pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire și plată a ajutorului material;
Alte înregistrări
Întreprinderile mici și mijlocii vor fi susținute în procesul de digitalizare a afacerilor. Astăzi, în cadrul unui eveniment online a reprezentanților Ministerului Economiei și Infrastructurii (MEI) și Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) ca răspuns la provocările la care au fost supuse companiile autohtone în perioada crizei epidemiologice și stării de urgență a fost lansat un nou instrument de suport a digitalizarii ÎMM-urilor.
Citeşte mai mult...
Vă înştiinţăm că, în conformitate cu dispoziţia Preşedintelui raionului nr.62 din 02 iunie 2020, la 15 iunie curent se convoaca şedinţa ordinară a Consiliului Raional.
Ședinţa Consiliului Raional va avea loc la ora 10.00, în sala de ședințe a Consiliului raional, etajul 1.
Citeşte mai mult...
Formular de înregistrare la eveniment
Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii învită toți antreprenorii interesați de noi soluții ecologice pentru afaceri, pe data de 03 iunie, 2020, ora 10.00, la Conferința de lansare a Programului național de ecologizare a ÎMM.
Citeşte mai mult...
Vă înştiinţăm că, în conformitate cu dispoziţia Preşedintelui raionului nr.61 din 29 mai 2020, a fost abrogată dispoziţia Preşedintelui raionului nr.59 din 22 mai 2020, prin care era convoacată la 04 iunie curent şedinţa ordinară a Consiliului Raional.
Cu respect, Secretar al Consiliului Raional R.Postolachi
Citeşte mai mult...
Vă înştiinţăm că, în conformitate cu dispoziţia Preşedintelui raionului nr.59 din 22 mai 2020, la 04 iunie curent se convoaca şedinţa ordinară a Consiliului Raional.
Ședinţa Consiliului Raional va avea loc la ora 10.00, în sala de ședințe a Consiliului raional, etajul 1.
Citeşte mai mult...
CTAS Rîşcani Vă informează că, în perioada 18 mai - 31 mai 2020 va
activa în următorul regim:
- În zilele de luni, marţi şi miercuri vor fi deserviţi solicitanţii/beneficiarii de pensii, alocaţii şi ajutor de deces;
- În zilele de joi şi vineri vor fi deserviţi solicitanţii/beneficiarii de indemnizaţii de maternitate, indemnizaţii adresate familiilor cu
copii şi paternale;
- Zilnic, de luni pînă vineri, se deservesc persoanele fizice şi juridice, plătitori de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat
Citeşte mai mult...
Stimați #rîșcăneni, cu privire la situația pandemică din raion, Vă comunic următoarele:
1. potrivit hotărîrii Comisiei Situații Excepționale, bugetarii care au posibilitate să îndeplinească atribuțiile de serviciu de la distanță vor munci acasă, din data de 07.04 până la 17.04.2020;
Citeşte mai mult...
Consiliul raional Rîșcani Vă informează cu referire la disponibilitatea apelului "Subvenții în avans pentru imbunătățirea nivelului de trai si de muncă în mediul rural”, care corespunde solicitării privind construcția unui stadion în localitățile rurale.
Citeşte mai mult...
În baza deciziei Comisiei de concurs din data de 19 martie 2020, învingător al concursului privind ocuparea funcției vacante de administrator al Î.M. „Centrul Stomatologic Rîșcani” este desemnat dl Ojog Petru.
Citeşte mai mult...
Rezultate 291 - 300 din 474
Sus