Conform prevederilor legale, astăzi, 02 septembre, în sala de şedinţe a Consiliului Raional Rîşcani, a fost organizată consultarea publică pentru 6 proiecte de decizie care vor fi examinate la următoarea ședință a Consiliului raional.
Cel mai important subiect de pe ordinea de zi a fost proiectul de decizie ,,Cu privire la activitatea instituțiilor de învățământ primar, gimnazial și liceal din raion cu dificit bugetar, raportor, dnul Viorel Dandara, şef, Direcția Învățământ, Tineret și Sportcare a explicat cu lux de amănunte că această schimbare trebuie să aibă loc, și a informat ca proiectul de decizie urmează să fie revizuit, perfectat şi ajustat la normele legale.Aici au fost discuţii aprinse întrcât situația financiară și calitatea procesului educațional sunt sub orice nivel.
Primul proiect de decizie analizata fost ,,Cu privire la modificarea unor decizii”, raportor dna Aculina Tăbîrţă, şef, Direcţia Finanţe a fost modificat denumiria proiectului de decizie în următoarea redacţie: „Cu privire la modificarea anexei nr.1 Programul lucrărilor de întreținere și reparație a drumurilor publice pentru anul 2021 din decizia Consiliului raional nr.04/03 din 21 iulie 2021”. Dl E.Frecăuțanu a informat că actele urmează să fie perfectate, e vorba de unele devize de cheltuieli care încă de completează. La proiectul de decizie ,, Cu privire la transmiterea bunului, proprietate publică a Consiliului raional, în gestiunea IMSP CS Șaptebani, raportor dna Valentina Garașciuc, șef, Serviciul Relații Funciare și Cadastru au fost propuse, de către specialistul principal al serviciului juridic, un şir de modificări în baza legală şi anume: excluderea unor articole din legi care sunt modificate şi adăugarea unui punct în proiectul de decizie prin care să fie inclus încheierea contractului de comodat. Dna R.Postolachi, secretar al Consiliului Raional a propus modificarea componenţei membrilor comisiei prin excluderea reprezentanților din primăria com. Gălăşeni și includerea reprezenţanţilor IMSP CS Şaptebani, precum și desemnarea responsabilului, dl I.Culic, vicepreședinte al raionului. De asemenea includerea în baza legală a numărului şi datei demersului de la IMSP CS Şaptebani.
Conform ordinii de zi a consultărilor publice, a fost examinat și proiectul ,,Cu privire la alocarea mijloacelor financiare pentru anul 2021”, raportor dna Aculina Tăbîrţă, şef, Direcţia Finanţe. Dmneaei a propus includerea unui punct în proiectul de decizie prin care să fie stipulat că achitarea lucrărilor de reparaţie în sediul Serviciului de Arhivă al raionului Rîşcani şi în sediul serviciului psihopedagogic, DÎTS Rîşcani, se efectuează din resurse proprii. Dna R.Postolachi, secretar al Consiliului raional Rîşcani a menţionat că această latură trebuie să fie analizată din punct de vedere legal. De asemenea dumneaei a menţionat faptul că dosarele pentru deciziile de alocări trebuie să fie completate cu demersurile din partea solicitanţilor şi cu devize de cheltuieli.
La proiectul de decizie ,,Cu privire la modificarea bugetului raional pentru anul 2021”, raportor dna Aculina Tăbîrţă, şef, Direcţia Finanţe care a propus modificarea proiectului de decizie prin completarea cu unele modificări la nivel de diminuare şi majorare a bugetului unor instituţii publice.Și la proiectul de decizie Cu privire la lichidarea iregularităților financiare constatate în rezultatul inspectării financiare complexe efectuate la Direcția Învățământ Tineret și Sport, au fost propus includerea prevederilor legale corect și a redactării concrete a planului de acțiuni de lichidare a iregularităților.
Alte propuneri de a modifica sau a completa nu au fost.