A N U N Ț ! ! !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice temporar vacante
specialist Serviciu Arhivă
Scopul general al funcţiei:Asigurarea păstrării, evidenţei şi valorificarea documentelor Fondului Arhіvistic al RM, care reflectă istoria raionului Rîşcani.
Sarcinile funcției:
1.Asigurarea integrității fizice a documentelora Fondului Arhivistic al Republicii Moldova:
- Completarea registrului de evidenţă a lucrului,
- Păstrarea documentelor în depozitele de arhivă;
-Evidența, coaserea și numerotarea dosarelor;
- Verificarea existentului și stării fizice a dosarelor în depozite;
- Respectarea drepturilor cetăţenilor la informaţia arhivistică, valorificarea documentelor, asigurarea informativă a organelor administraţiei publice locale;
- Menținerea ordinii în depozite;
- Alcătuirea îndrumătorului scurt al fondurilor;
- Modificarea şi perfecţionarea inventarelor dosarelor.
2. Evidența de stat a documentelor:
- Întocmirea şi concretizarea dosarelor depistate în depozite;
- Definitivarea copertei, întocmirea cotei de copertă, legarea, perfectarea şi repartizarea dosarelor pe rafturi în procesul preluării dosarelor din instituţiile raionale.
- Analiza stării aparatului ştiinţifico-informativ şi perspectivele dezvoltării lui.
- Alcătuirea îndrumătorului a fondurilor.
- Modificarea şi perfecţionarea inventarelor dosarelor.
3. Respectarea drepturilor cetăţenilor la informaţia arhivistică,valorificarea documentelor, asigurarea integrităţii documentelor.
- Examinarea cererilor cetăţenilor;
- Examinarea petiţiilor cetăţenilor;
- Eliberarea certificatelor.
4.Valorificarea documentelor Fondului Arhivistic al Republicii Moldova.
- Examinarea cererilor cetăţenilor;
- Eliberarea certificatelor.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
· deţine cetăţenia Republicii Moldova;
· posedă limba română şi limbile oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
· are capacitate deplină de exerciţiu;
· nu a împlinit vârsta de 63 ani;
· are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
· în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
· nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
· nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Condiţii specifice:
Studii:
Superioare;
Experienţă profesională:
Minimum 1 an în domeniul administrației publice.
Cunoştinţe:
- cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;
- cunoştinţe de operare la calculator : Word, Excel, Power Point, Navigare Internet.
Abilităţi: de a planifica, a organiza, a coordona, a instrui, a lucra cu informaţia, a comunica eficient (oral-scris), elaborare de documente, a utiliza mijloace tehnice de birou.
Atitudini/Comportamente:respect faţă de oameni, obiectivitate, diplomaţie, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, disciplină, punctualitate.
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poștă/prin e-mail
Dosarul de concurs:
a)formular de participare;
b)copia buletinului de identitate;
c)copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
d)copia carnetului de muncă;
e)certificatul medical;
f)cazier judiciar.
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la 24 mai 2022, ora 17.00
Telefon– 0(256)22400; 0(256)22850
e-mail– inforiscanimd@gmail.com;
Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani, etajul IV, biroul nr. 51;
Persoana de contact– specialistă principală Serviciu Juridic, Verbnaia Tatiana.
Bibliografia concursului
· Constituţia Republicii Moldova
· Acte normative în domeniul serviciului public:
- Legea nr. 158 din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
- Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009, privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 din 04.07.2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.
- Legea nr. 25 din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
- Legea nr. 16 din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese
- Legea nr. 880 din 22.01.1992 privind Fondul arhivistic de Stat
- Hotărârea Guvernului nr. 352 din 27.05.1992 cu privire la aprobarea Regulamentului Fondului arhivistic de Stat
- Ordinul nr. 57 din 27.07.2016 cu privire la aprobarea Indicatorului documentelor-tip și al termenilor lor de păstrare pentru organele administrației publice, pentru instituțiile, organizațiile și întreprinderile Republicii Moldova.
Acte normative în domeniul administraţiei publice locale:
- Legea nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală
v Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului.
v Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
v Pentru ocuparea funcţiilor publice în autorităţile publice sunt necesare studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă (în cazul deținerii diplomei unui alt stat este nevoie de certificat de echivalare).