Plan de activitate pe anul 2019
al Serviciului social” Asistență Parentală Profesionistă’’pentru anul 2019
Nr. d/o |
Obiective de guvernare / Acțiuni / Sub-acțiuni |
Termen de realizare |
Indicatori de rezultat |
Responsabili |
Documente de referinţă |
|||||
|
Obiective:
|
|
||||||||
Acțiuni |
Sub-acțiuni |
Termen de realizare |
Indicatori de rezultat |
Responsabili |
Documente de referinţă |
|||||
1. |
Confirmare posibilității de a obține resurse financiare suplimentare pentru asigurarea durabilității procesului de prestare a serviciilui social. |
Participare la elaborare proiectului bugetului 2020 și estimărilor pentru anilor 2021-2022 |
Trimestrul III |
Programe și subprograme elaborate pentru Serviciul; Proiect bugetului pentru anul 2020 și estimări pentru anii 2021-2022: |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP |
Ordin Ministerului Finanțelor privind aprobarea Regulamentului privind modul de elaborare, monitorizare şi raportare a bugetelor pe programe nr.187 din 24.12.2013. Regulament cu privire la organizare și funcționare Serviciului social Asistență Parentală Profesionistă aprobat prin Decizia Consiliului Raional Rîșcani nr.09/08 din 30.09.2015
|
||||
|
|
|||||||||
2. |
Organizarea și desfășurarea campaniei de recrutare a potențialelor asistenților parentali profesioniști;
|
Distribuirea materialelor informative pliante, posteri, publicații în ziar, pagina web
|
Trimestrial
|
Nr. Materialelor informative distribuite, afișate; Nr. Publicații; Nr. Solicitanților la funcția de APP; |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP
Asistenți sociali comunitari; |
|
||||
3. |
Instruirea inițială a solicitanților la funcția de APP |
Organizarea ședințelor de instruire inițială cu durată de 50 ore; |
După necesitate |
Nr. ședințelor de instruire inițială realizate; |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP
Organizația nonguvernamentală CCF Moldova |
|||||
4. |
Evaluarea, aprobarea soliciatnților la funcția de APP; |
Colectarea informaţiei prin diferite metode (cum ar fi: vizita la domiciliu; interviul cu solicitantul şi membrii familiei acestuia; intervievarea a cel puţin două persoane de referinţă indicate de către solicitant; consultarea opiniei reprezentantului administraţiei publice locale de la locul de trai al solicitantului), şi întocmirea raportul de evaluare a acestuia; |
După necesitate |
Nrt. Solicitanților evaluați; Nr. Rapoartelor de evaluare realizate; Nr. APP aprobați; Nr. Proceselor verbale a instruirilor inițiale desfășurate. |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP
Asistenți sociali comunitari; |
|||||
5. |
Formarea continuă a asistenților parentali profesioniști |
Organizarea cu regularitate a şedinţelor de supervizare profesională a angajaţilor în vederea îmbunătăţirii performanţei individuale a acestora. |
Lunar |
Nr.ședințelor de supervizare realizate |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP. Reprezenmtanții altor instituții; |
Acte legeslative și normative; Plan de instruire continua a asistenților parentali profesioniști; Materiale de suport din domeniul asistenței sociale; |
||||
6. |
Specialiștii sunt evaluați anual conform criteriilor stabilite de angajator, inclusiv privind calitatea îndeplinirii atribuțiilor funcționale, precum și referitor la nivelul de realizare a obiectivelor specifice funcției ocupate. |
Monitorizarea activității ai asistentului parental profesionist; Evaluarea activității app în cadrul ședinței Comisiei raionale Pentru protecția copilului aflat în dificultate; Identificarea necesităţilor de formare continuă şi asigurarea organizării cursurilor de formare profesională. |
Trimestrul IV |
Nr. Asistenților parentali profesioniști reaprobați; Plan de instruire continuă asistenților parentali profesioniști pentru a.2019 |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP Comisia raională Pentru protecția copilului aflat în dificultate; |
Rapoarte de monitorizare serviciilor prestate; Rapoarte semistriale privind activitatea Serviciului; Registru privind evidență cazurilor de abuz și neglijare; Registru privind evidență a plîngerilor și reclamațiilor;
|
||||
7. |
Asigurarea cu concediul anual app |
Planificarea concediilor de odihnă al angajațiilor |
Trimestrul I |
Grafic concediilor de odihnă aprobat |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP |
Codul Muncii al RM COD Nr. 154 |
||||
8. |
Asigurarea respectarii legislaţiei în vigoare privind salarizarea, achitarea alocațiilor pentru copiii plasați în Serviciul; |
Informare privind procedura de angajare și eliberare a asistenților personali |
După necesitate |
Salarizarea app conform legislației în vigoare |
Contabil-șef |
HG Nr. 924 |
||||
Obiectiv: 3 Promovarea serviciului; |
|
|||||||||
9. |
Informare cetățenilor despreserviciile oferite de prestatorul de Serviciul.Pliante,Ziar rational. |
Destribuirea pliantelor, publicații în ziur rational ”Eveniment Actual” |
Permanent |
Nr. Pliantelor deistribuite; Nr. Articolelor publicate; Nr. Publicațiilor efectuate |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP |
Regulament cu privire la organizare și funcționare Serviciului social Asistență Parentală Profesionistă aprobat prin Decizia Consiliului Raional Rîșcani nr.09/08 din 30.09.2015 |
||||
10. |
Raportarea activității ai Serviciului APP |
Întocmirea raportul anual, trimestrial, semestrial de activitate şi planului anual de activitate a Serviciului; |
Raportul anual de activitate; Planul anual de activitate a Serviciului; |
|||||||
|
|
|||||||||
11. |
Oferirea serviciilor calitative |
Acordarea serviciilor calitative în conformitate cu plan individualizat de asistență și acordului de colaborare; |
Permanent |
Asistenți parentali profesioniști |
Plan individualizat de asistență Acord de colaborare |
|||||
12. |
Monitorizarea și raportarea trimestrial și semestrial privind activitatea Serviciului; |
Trimestrial |
Nr. Rapoartelor elaborate și prezentate; |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP |
Rapoarte de evaluare și monitorizare; |
|||||
13. |
Evaluarea necesităţilor de asistenţă şi dezvoltare ale copilului planificat pentru plasament în Serviciu. |
Realizarea evaluării a necesităților copiluluicu implicarea specialiștilor relevanți; |
După necesitate |
Nr. rapoartelor de evaluare necesităților de asistență elaborate; |
Echipa multidisciplinară a Serviciului; Aistent Social responsabil de Serviciul APP, Psiholog; Autoritatea tutelară locală;
Asistent social comunitar; |
Fișa de evaluare a necesităților a beneficiarilor;
Regulament cu privire la organizare și funcționare Serviciului social Asistență Parentală Profesionistă aprobat prin Decizia Consiliului Raional Rîșcani nr.09/08 din 30.09.2015 |
||||
14. |
Planificarea asistenței pentru fiecare copil care este planificat pentru plasament în baza evaluării necesităţilor de asistenţă şi dezvoltare ale copilului. |
Elaborarea planului individualizat de asistență; |
PIA este elaborat înainte de plasamentul în Serviciu, în cazul plasamentului de urgenţă, în termen de la 72 ore pînă la 10 zile lucrătoare din momentul plasării copilului în Serviciu. |
Nr. PIA elaborate |
Echipa multidisciplinară a Serviciului;
Aistent Social responsabil de Serviciul APP
|
Regulament cu privire la organizare și funcționare Serviciului social Asistență Parentală Profesionistă aprobat prin Decizia Consiliului Raional Rîșcani nr.09/08 din 30.09.2015 |
||||
15. |
Revezuirea planurilor individualizate de asistență în conformitate cu termenele stabilite în legislația în vigoare și în independență de necesitățile a beneficiarilor |
Monitorizarea și evaluarea serviciilor prestate copiilor din plasament; Revezuirea periodică a PIA copilului din plasament; |
după prima lună de plasament, la trei luni de la plasament, periodic o dată la şase luni, la necesitate. |
Nr. Proceselor verbale a ședințelor de reevaluare; Nr. Planurilor individualizate de asistență revezuite |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP cu implicarea copilului, a asistentului parental profesionist, a familiei şi a specialiştilor relevanţi, în funcţie de necesităţile copilului. |
Regulament cu privire la organizare și funcționare Serviciului social Asistență Parentală Profesionistă aprobat prin Decizia Consiliului Raional Rîșcani nr.09/08 din 30.09.2015 |
||||
16. |
Monitorizare și evaluare serviciilor prestate |
Efectuarea vizitelor la doiciliu, intrevederi cu copilul, identificarea necesităților de reevaluarea planurilor individualizați de asistență. |
săptămînal – pe parcursul primei luni a plasamentului, o dată la două săptămîni – pe parcursul lunii a doua şi a treia lunar – după primele trei luni de plasament.
|
Nr. Raporturilor de monitorizare, |
Echipa multidisciplinară a Serviciului; Aistent Social responsabil de Serviciul APP |
Procedura de monitorizare și evaluare a Serviciului APP; |
||||
17. |
Colaborare cu ONG |
Acordarea ajutorului umanitar reieșind din necesitățile copilului. |
Permanent |
Nr. ONG Ajutoare umanitare acordate; |
Aistent Social responsabil de Serviciul APP |
Acord de colaborare |
||||