A N U N Ț !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță prelungirea concursului
pentru ocuparea funcției publice de
specialist principal, SERVICIUL JURIDIC
Aparatul Președintelui raionului
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la eficientizarea activității autorității administrației publice locale prin acordarea asistenței juridice.
Sarcinile funcției:
1.Acordă asistență informațională și metodologică în domeniul juridic:
- Participă împreună cu celelalte compartimente ale Aparatului Președintelui raionului la procesul de elaborare a proiectelor de decizii ale Consiliului raional;
- Redactează și participă la redactarea împreună cu celelalte compartimente din Aparatul Președintelui, dispozițiile Președintelui raionului, pe care le avizează pentru legalitate;
- Verifică și acordă viză de legalitate pentru toate actele administrative, contractele economice, civile, convențiile și protocoalele cu caracter patrimonial și nepatrimonial având ca titular Consiliul raional;
- Acordă asistență juridică Consiliilor locale și primăriilor, instituțiilor publice de sub autoritatea Consiliului raional la solicitarea expresă a acestora, în limitele stabilite de Președintele raionului;
- Acordă sprijin și consultanță cetățenilor cu drept de vot, pentru elaborarea proiectelor de acte normative.
2.Apără drepturile și interesele Consiliului raional:
- Participă la negocierile divergențelor contractuale în care este implicată autoritatea publică raională;
- Reprezintă prin împuternicire a Președintelui raionului, Consiliului raional, interesele raionului în justiție, precum și în raporturile acestuia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat din țară și din străinătate, ține evidența tuturor cazurilor în curs de judecată;
- Se deplasează la indicația Președintelui raionului, în teritoriul autorităților publice locale de nivelul I în scopul analizei serviciului public.
3. Asigură legalitatea activității Consiliului raional:
- Avizează pentru legalitate toate operațiunile ce privesc acte juridice prin care se angajează patrimoniul Consiliului raional, în vederea obținerii vizei de control financiar preventiv;
- Ia măsuri pentru punerea în aplicare a hotărârilor judecătorești și sprijină activitatea de executare silită în colaborare cu compartimentul funcțional din Aparatul Președintelui;
- Asigură înregistrarea unitară, ține evidența și păstrează contractele de locațiune, comodat, donație prezentate la vize de legalitate;
- Urmărește apariția actelor normative din care rezultă sarcini petru administrația publică locală și face propuneri în consecință, informează Președintele, vicepreședinții raionului și secretarul Consiliului raional cu privire la acestea.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
Condiţii specifice:
Minimum 1(unu) an în domeniul juridic și abilități de lucru de utilizare a computerului.
- Cunoașterea legislației Republicii Modova;
- Cunoștințe de operare la calculator.
abilități de lucru cu informația, planificare, organizare,luare a deciziilor, analiză și sinteză, elaborare a actelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine și a echipei, soluționare de probleme, comunicare eficientă.
respectarea drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor fizice și juridice, profesionalism, competență și spirit de inițiativă, aptitudini organizatorice și disciplina de muncă, abordarea problemelor în mod creator și diplomat, comunicabilitate și respect față de oameni, tendința spre dezvoltare continuă.
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poștă/prin e-mail
Dosarul de concurs:
a)formular de participare;
b)copia buletinului de identitate;
c)copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
d)documente ce atestă experiența profesională;
e)certificatul medical;
f)cazier judiciar;
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la 05 octombrie 2023, ora 17.00
Telefon– 0(256) 22400
e-mail– inforiscanimd@gmail.com;
Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani, etajul IV, biroul nr. 51;
Persoana de contact– șefă, Serviciul Administrație Publică –Adela CEMÎRTAN.
Modalitatea de depunere a documentelor:
*E-mail;
*Personal.
Bibliografia concursului: