Funcții vacante -
Anunțuri
DIRECȚIA FINANȚE RÎlȘCANI anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de Șef secție Rapoarte și Analiză în Sistemul Bugetar, contabil-șef
A N U N Ț
DIRECȚIA FINANȚE RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice vacante de
Șef secție Rapoarte și Analiză în Sistemul Bugetar, contabil-șef
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la eficientizarea activităţii autorităţii publice prin implementarea politicii bugetar-
fiscale a statului. Asigurarea evidenţei contabile în contabilităţile primăriilor satelor
(comunelor), oraşelor, precum şi ale instituţiilor publice finanţate de la bugetul autorității
reprezentative și deliberative a unității administrativ-teritoriale de nivelul al doilea.
Monitorizarea utilizării conform destinației a mijloacelor bugetare.
Sarcinile de bază ale funcției:
1. Ținerea evidenței contabile a executării bugetului raional;
2. Ducerea evidenței acordării și rambursării împrumuturilor care se utilizează pentru finanțarea
deficitului bugetar. Ducerea evidenței transferurilor cu destinație specială a instituțiilor din
subordinea autorităților publice locale de nivelul al doilea;
3. Generalizarea trimestrială și anuală a rapoartelelor financiare privind executarea bugetului
ale instituțiilor subordonate administrației publice locale;
4. Organizarea și gestionarea întregii activități a secției rapoarte și analiză în sistemul bugetar;
5. Întocmirea și prezentarea dărilor de seamă operative la Ministerul Finanțelor în format
electronic. Executarea și prezentarea dărilor de seamă pe Direcția Finanțe în instanțele
corespunzătoare;
6. Acordarea asistenței metodologice și practice unităților administrativ-teritoriale cu privire la
corectitudinea evidenței contabile;
7. Asigurarea elaborării proiectului bugetului și a bugetului Direcției Finanțe spre
examinare șefului direcției.
2. Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
deţine cetăţenia Republicii Moldova;
posedă limba română (citit, scris, vorbit) şi limbile oficiale interetnice vorbite în
teritoriu;
are capacitate deplină de exerciţiu;
nu a împlinit vârsta de 63 ani;
vechime în funcția publică nu mai puțin de 2ani;
studii necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă.
Condiţii specifice:
Studii:
Superioare, de licență sau echivalente, al unei facultăți în domeniul financiar- economic;
Experienţă profesională:
Minimum 5 ani în domeniul bugetar
Cunoştinţe:
- Cunoașterea legislației în domeniu;
- Cunoașterea managmentului finanțelor publice;
- Cunoașterea politicilor și procedurilor bugetar-fiscale;
- Cunoștințe de operare la calculator: MS Office (Word, Excel, PowerPoint), Internet,
programe contabile.
Abilităţi:
abilități de lucru cu informația, analiză și sinteză, planificare și elaborare a documentelor,
consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă.
Atitudini/Comportamente:
profesionalism, respect față de persoane, spirit de inițiativă, diplomație, flexibilitate,
punctualitate, responsabilitate, tendință spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune personal
Dosarul de concurs:
a) formular de participare;
b) copia buletinului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare
profesională și/sau de specializare;
d) documente ce atestă experiența profesională;
e) declarația de propria răspundere;
f) curriculum vitae.
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la data de 28 august 2024, ora
16.00
Depunerea documentelor de participare la concurs și desfășurarea concursului vor avea loc
pe : Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani,
etajul II, Direcția Finanțe, biroul nr. 15;
Persoana de contact– Șefă Direcției Finanțe –Silvia LUPAȘCU.
Telefon– 0(256) 2-25-41.
Modalitatea de depunere a documentelor:
*Personal.
Bibliografia concursului:
Acte normative în domeniul serviciului public:
o Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
o Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
o Legea nr. 181/2014 cu privire la finanțele publice și responsabilități bugetar-fiscale;
o Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158
/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
o Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
o Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale.
o Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
o Hotărârea Guvernului nr.1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.
270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
o Ordinul Ministerului Finanțelor RM nr.215/2015
o Ordinul Ministerului Finanțelor RM nr.216/2015