A N U N Ț !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice temporar vacante de
specialist Serviciul Administrație Publică
Aparatul Președintelui raionului
Scopul general al funcţiei: Înfăptuiește/asigură încorporarea cetățenilor din raionul Rîșcani în Serviciul Alternativă.
Sarcinile funcției:
1.Organizarea recrutării tinerilor în serviciul civil:
- Informarea recruţilor despre Serviciul Civil, drepturi și obligații.
- Recepționarea cererilor motivate din partea cetăţenilor privind scutirea de serviciul militar în termen şi încorporarea în serviciul civil, verifică veridicitatea motivelor invocate şi înştiinţează despre aceasta comisiile teritoriale de recrutare şi încorporare în serviciul militar şi cel civil;
-Duce evidența numărului recruților informați;
-Duce evidența numărului de cereri recepționate, elaborate conform legislației;
-Transmite note informative la comisia de recrutare și încorporare în serviciul militar și cel civil.
2. Prezentarea actelor cetăţenilor încorporaţi în serviciul civil comisiei teritoriale pentru serviciul civil:
- Duce evidența numărului de acte prezentate;
3. Îndreptarea cetăţenilor spre locul de îndeplinire a serviciului civil şi spre centrele de instrucţie pentru pregătire profesională specială;
-Efectuarea, în comun cu serviciul de plasare în câmpul muncii, atestarea locurilor de muncă pentru asigurarea îndeplinirii serviciului civil în corespundere cu cerinţele prezentei legi;
-Duce evidența numărului de cetățeni îndreptați spre locul îndeplinirii serviciului și centrele de instrucție;
- Duce evidența numărului de locuri atestate.
4. Ținerea la evidenţă a cetăţenilor care îndeplinesc serviciul civil şi a celor trecuţi în rezerva serviciului civil, elaborarea dărilor de seamă statistice în modul stabilit de organele statistice de stat:
- Completează Registrul de evidență a cetățenilor;
- Elaborează și prezintă dări de seamă elaborate.
5. Organizarea controlului asupra îndeplinirii serviciului civil:
- Elaborează note informative cu privire la rezultatele controalelor.
6. Remiterea organelor de urmărire penală a materialelor privind cetăţenii care se eschivează de la încorporare şi de la îndeplinirea serviciului civil:
- Numărul de materiale remise organelor de urmărire penală.
7. Ținerea la evidenţă a activităţii şi deciziilor adoptate de comisiile de recrutare-încorporare şi de Comisia de Stat pentru încorporare;
- Se ocupă de evidența persoanelor care solicită serviciul de alternativă, perfectează dosarele și contractile corespunzătoare, monitorizează termenii de realizare a serviciului de alternativă și respectarea prevederilor contractului;
- Generalizarea materialelor privind organizarea pregătirii prealabile şi multilaterale a populaţiei, a obiectelor economiei naţionale, forţelor Protecţiei Civile a raionului pentru desfăşurarea acţiunilor în cazul apariţiei pericolului situaţiilor excepţionale şi în condiţiile lor;
- Completează registrul de evidență a activității și a deciziilor adoptate.
8. Asigurarea organizării activității Comisiei pentru Situații Excepționale:
- Participă la elaborarea planului de acțiuni pentru situații execpționale;
- Participă la pregătirea materialelor pentru ședințele CSE și distribuirea lor;
- Colectează şi analizează datele situaţiilor excepţionale, informează organele comisia raională Situații Excepționale, interacționează cu vecinii despre situații și posibilitățile schimbării;
- Contribuie ca organul de lucru al Comisiei Situaţii Excepţionale şi efectivul punctului de comandă, să organizeze şi să îndeplinească planurile elaborate, deciziile adoptate, să adopte măsurile necesare pentru acţiunile sigure ale organelor de conducere şi forţele protecţiei civile subordonate;
- Execută cu strictețe și fermitate dispozițiile președintelui comisiei Situații Excepționale a raionului;
- Participă la controlul asupra mersului îndeplinirii dispozițiilor președintelui Comisiei pentru Situații Excepționale, asupra procesului de lichidare a urmărilor avariilor, catastrofelor, calamităților naturale;
- Contribuie la organizarea şedinţelor comisiei pentru situaţii excepţionale, perfectează procesele-verbale ale şedinţelor respective.
- Îndeplineşte şi alte atribuţii menite să asigure exercitarea deplină şi operativă a atribuţiilor preşedintelui raionului în calitate de preşedinte al comisiei pe situaţii excepţionale.
9.Asigurarea organizării activității Protecției Civile a raionului:
- Monitorizează starea permanentă de pregătire a obiectivelor din subordinea Protecției Civile pentru acțiuni în condițiile situațiilor excepționale.
- Contribuie la organizarea și pregătirea formațiunilor ale Protecției Civile și Situațiilor Excepționale al Ministerului Afacerilor Interne informații, în modul stabilit de lege.
- Pregătirea materialelor privind organizarea pregătirii prealabile și multifuncționale a populației, a obiectivelor economiei naționale, forțelor Protecției Civile a raionului pentru desfășurarea acțiunilor în cazul apariției pericolului situațiilor excepționale și în condițiile legislației în vigoare.
- Participă la acțiunile forțelor protecției civile pentru lichidarea urmărilor situațiilor excepționale ( avariilor, catastrofelor și calamităților naturale);
- Participă la acțiuni reciproce a forțelor protecției civile a raionului;
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază :
Condiţii specifice:
Studii: superioare
Cunoştinţe:
Abilităţi:
Atitudini/Comportamente:
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poștă/prin e-mail
Dosarul de concurs:
a)formular de participare;
b)copia buletinului de identitate;
c)copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
d)certificatul medical;
e)cazier judiciar;
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la 12 august 2024, ora 17.00
Telefon– 0(256)23578
e-mail– resurseumane.crr@gmail.com;
Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani, etajul IV, biroul nr. 52;
Persoana de contact– Marta CHETRARU, specialistă principală, Serviciul Resurse Umane.
Bibliografia concursului:
Acte normative în domeniul administraţiei publice locale: