A N U N Ț !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice de
specialist Serviciul Administrație Publică
Aparatul Președintelui raionului
Scopul general al funcţiei: Înfăptuiește/asigură încorporarea cetățenilor din raionul Rîșcani în Serviciul Alternativă.
Sarcinile funcției:
1.Organizarea recrutării tinerilor în serviciul civil
- Informarea recruţilor despre existenţa serviciului civil şi despre posibilitatea încorporării în cadrul serviciului civil, despre drepturile şi obligaţiile ce le revin;
- Recepționarea cererilor motivate din partea cetăţenilor privind scutirea de serviciul militar în termen şi încorporarea în serviciul civil, verifică veridicitatea motivelor invocate şi înştiinţează despre aceasta comisiile teritoriale de recrutare şi încorporare în serviciul militar şi cel civil;
-Duce evidența numărului recruților informați;
-Duce evidența numărului de cereri recepționate, elaborate conform legislației;
-Note informative transmise la comisia de recrutare și încorporare în serviciul militar și cel civil.
2. Prezentarea actelor cetăţenilor încorporaţi în serviciul civil comisiei teritoriale pentru serviciul civil;
- Duce evidența numărului de acte prezentate;
3. Îndreptarea cetăţenilor spre locul de îndeplinire a serviciului civil şi spre centrele de instrucţie pentru pregătire profesională specială;
- Duce evidența numărului de locuri atestate.
4. Ținerea la evidenţă a cetăţenilor care îndeplinesc serviciul civil şi a celor trecuţi în rezerva serviciului civil, elaborarea dărilor de seamă statistice în modul stabilit de organele statistice de stat;
- Completează Registrul de evidență a cetățenilor;
- Elaborează și prezintă dări de seamă elaborate.
5. Organizarea controlului asupra îndeplinirii serviciului civil;
- Elaborează note informative cu privire la rezultatele controalelor.
6. Remiterea organelor de urmărire penală a materialelor privind cetăţenii care se eschivează de la încorporare şi de la îndeplinirea serviciului civil;
- Numărul de materiale remise organelor de urmărire penală.
7. Ținerea la evidenţă a activităţii şi deciziilor adoptate de comisiile de recrutare-încorporare şi de Comisia de Stat pentru încorporare;
- Se ocupă de evidența persoanelor care solicită serviciul de alternativă, perfectează dosarele și contractile corespunzătoare, monitorizează termenii de realizare a serviciului de alternativă și respectarea prevederilor contractului;
- Generalizarea materialelor privind organizarea pregătirii prealabile şi multilaterale a populaţiei, a obiectelor economiei naţionale, forţelor Protecţiei Civile a raionului pentru desfăşurarea acţiunilor în cazul apariţiei pericolului situaţiilor excepţionale şi în condiţiile lor;
- Completează registrul de evidență a activității și a deciziilor adoptate.
8. Organizarea activității comisiei situații excepționale
- Participă la elaborarea planului de acțiuni pentru situații execpționale;
- Participă la acțiunile forțelor protecției civile pentru lichidarea urmărilor situațiilor excepționale ( avariilor, catastrofelor și calamităților naturale);
- Participă la acțiuni reciproce a forțelor protecției civile a raionului;
- Execută cu strictețe și fermitate dispozițiile președintelui comisiei Situații Excepționale a raionului;
- Contribuie ca organul de lucru al Comisiei Situaţii Excepţionale şi efectivul punctului de comandă, să organizeze şi să îndeplinească planurile elaborate, deciziile adoptate, să adopte măsurile necesare pentru acţiunile sigure ale organelor de conducere şi forţele protecţiei civile subordonate;
- Colectează şi analizează datele situaţiilor excepţionale, informează organele comisia raională Situații Excepționale, interacționează cu vecinii despre situații și posibilitățile schimbării;
- Participă la controlul asupra mersului îndeplinirii dispozițiilor președintelui Comisiei pentru Situații Excepționale, asupra procesului de lichidare a urmărilor avariilor, catastrofelor, calamităților naturale;
- Contribuie la organizarea şedinţelor comisiei pentru situaţii excepţionale, perfectează procesele-verbale ale şedinţelor respective.
9. Îndeplineşte şi alte atribuţii menite să asigure exercitarea deplină şi operativă a atribuţiilor preşedintelui raionului în calitate de preşedinte al comisiei pe situaţii excepţionale.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază :
Condiţii specifice:
Studii: superioare
Cunoştinţe:
Abilităţi:
Atitudini/Comportamente:
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poștă/prin e-mail
Dosarul de concurs:
a)formular de participare;
b)copia buletinului de identitate;
c)copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
d)certificatul medical;
e)cazier judiciar;
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la 12 februarie 2024, ora 17.00
Telefon– 0(256)22400
e-mail– inforiscanimd@gmail.com;
Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani, etajul IV, biroul nr. 51;
Persoana de contact– Adela CEMÎRTAN, șefă, Serviciul Administrație Publică.
Bibliografia concursului
Constituţia Republicii Moldova;
Acte normative în domeniul serviciului public:
Acte normative în domeniul administraţiei publice locale: