Președintele raionului Rîșcani anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist principal Serviciul Atragerea Investițiilor și Dezvoltarea Regională în cadrul Secției Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
A N U N Ț ! ! !
PREȘEDINTELE RAIONULUI RÎȘCANI
MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38
anunță concurs
pentru ocuparea funcției publice vacante de
specialist principal
Serviciul Atragerea Investițiilor și Dezvoltarea Regională
în cadrul Secției Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
Scopul general al funcţiei:
Contribuie la eficientizarea activității serviciului pentru atragerea investițiilor și dezvoltarea regională prin implicarea nemijlocită la exercitarea procedurilor de pregătire a documentelor pentru organizarea activităţilor de realizare a proiectelor pentru participarea în programele naționale și internaționale în scopul soluţionării problemelor raionului.
Sarcinile funcției:
1.Organizeazăşi supraveghează activităţile serviciului:
-
Monitorizează aplicarea planurilor propuse serviciului în timpul stabilit;
-
Monitorizează şi controlează realizarea sarcinilor propuse, legate de proiectele de investiţii;
-
Supraveghează respectarea legislaţiei existente şi normelor de punere în aplicare a proiectelor.
2. Efectuează studii de pre-investiţionare:
-
Identifică şi analizează sursele externe de investiţii;
-
Elaborează planuri de punere în aplicare a proiectelor de investiţii;
-
Dezvoltă conceptul de investiţii necesare pentru realizarea proiectelor în baza unor indicatori financiari, industriali, sociali şi comerciali, favorabili pieţei de capital, a bugetului, a resurselor, etc.
3. Stabileşte posibilităţile de participare la concursuri de proiecte pregătite şi desfăşurate de către organizaţiile regionale și internaţionale:
-
-Pregăteşte proiectele de participare la diferite programe regionale și internaționale;
-
Pregăteşte proiecte şi le prezintă în organizațiile regionale și internaționale care pregătesc desfăşurarea programelor de participare;
-
Întocmeşte cererile de aplicare şi pregăteşte documentaţia necesară;
-
Analizează posibilităţile de finanţare a proiectelor.
4. Determină cerinţele de resurse pentru realizarea proiectelor de investiţii în baza strategiei de dezvoltare a raionului:
-
Colectează datele necesare pentru a ţine cont de bază a politicii proiectelor de investiţii a raionului;
-
Elaborează proiectele de investiţii;
-
Propune conducerii raionului idei pentru a îmbunătăţi gestionarea de muncă ce ţin de realizarea proiectеlor.
5. Evaluează eficienţa proiectelor de investiţii:
-
Apreciază eficienţa de participare la proiecte;
-
Evalueaza eficienţa socială şi economică a proiectelor;
-
Analizează viabilitatea comercială a proiectelor.
6. Identifică modalităţi de a proteja proiectele de investiţii de riscurile comerciale şi necomerciale:
-
Prezintă riscurile comerciale potențiale în aplicarea proiectelor de investiţii;
-
Identifică modalităţile de a evita riscurile posibile pentru a proteja proiectele de investiţii comerciale şi non-comerciale în activitatea lor de realizare.
7. Dezvoltă planuri pentru punerea în aplicare a proiectelor de investiţii:
-
Prezintă planurile de proiecte de investiţii Președintelui raionului pentru coordonarea şi direcţionarea în planificare economică şi elaborarea unui studiu de fezabilitatea proiectului de investiţii;
-
Pregăteşte recomandări în gestionarea investiţiilor;
-
Analizează eficienţa proiectelor de investiţii puse în aplicare.
8. Efectuează analiza potenţialului de investiţii, schimbările de situaţii în domeniul investiţii şi dinamica proceselor de investiţii în raion:
-
Reglează furnizarea de sprijin pentru activitatea de investiţii pe teritoriul raionului;
-
Pregăteşte proiecte de acorduri de investiţii (contracte, acorduri), precum şi monitorizarea punerii în aplicare a acestora;
-
Supraveghează executarea programelor de investiţii şi alte acte juridice de reglementare cu privire la punerea în aplicare a activităţilor de investiţii pe teritoriul raionului.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
-
deţine cetăţenia Republicii Moldova;
-
posedă limba română şi limbile oficiale interetnice vorbite în teritoriu;
-
are capacitate deplină de exerciţiu;
-
nu a împlinit vârsta de 63 ani;
-
are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
-
în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
-
nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
-
nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Condiţii specifice:
Superioare, de licență sau echivalente, preferabil în domeniul economic, tehnic, managementul relațiilor externe;
1 an de experiență profesională în domeniu;
- Cunoașterea legislației în domeniu;
- Cunoașterea managementului atragerii și gestionării investiției;
- Cunoașterea modului de funcționare a unei autorități publice;
- Cunoștințe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet;
- Cunoașterea limbii franceză și engleză la nivel avansat citit/scris/vorbit.
de lucru cu informația, planificare, analiză și sinteză, documente de proiectare, consultare, instruire, capacitatea de a negocia, de a lucra în echipă.
respect față de oameni, inițiativă, diplomație, creativitate în rezolvarea problemelor, flexibilitate, disciplină, punctualitate, dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poștă/prin e-mail
Dosarul de concurs:
a)formular de participare;
b)copia buletinului de identitate;
c)copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
d) copia carnetului de muncă;
e)certificatul medical;
f)cazier judiciar;
Data limită pentru depunerea dosarului de concurs este până la 01 martie 2021
Telefon– 0(256)22400
e-mail– efrimalina@gmail.com, inforiscanimd@gmail.com;
Adresa poștală– MD-5600, or. Rîșcani, str. Independenței 38, Consiliul raional Rîșcani, etajul IV, biroul nr. 51;
Persoana de contact– specialist principal Serviciul Resurse Umane – Alina Efrim.
Bibliografia concursului
-
Constituţia Republicii Moldova
-
Acte normative în domeniul serviciului public:
-
Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-
Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
-
Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
-
Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale.
-
Acte normative în domeniul administraţiei publice:
-
Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
-
Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
-
Legea nr. 438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
-
Legea nr.764/2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova.
-
Acte normative în domeniul de specialitate:
-
Hotărârea Guvernului nr.576/2017 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la implementarea programelor de cooperare transfrontalieră și transnațională finanțate de Uniunea Europeană;
-
Hotărârea Guvernului nr.377/2018 cu privire la reglementarea cadrului instituțional și mecanismului de coordonare și management al existenței externe;
-
Legea nr.81/2004 cu privire la investițiile în activitatea de întreprinzător.
-
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului.
-
Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
-
Pentru ocuparea funcţiilor publice în autorităţile publice sunt necesare studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă (în cazul deținerii diplomei unui alt stat este nevoie de certificat de echivalare).